Wat kost een bedrijfsevenement?

Voor ons als evenementenbureau is het belangrijk om een goede indicatie te krijgen van jullie budget. Hierdoor weten we wat er wel en wat er niet mogelijk is. Ben je benieuwd wat een bedrijfsevenement gaat kosten? Via onderstaande calculator kun je een indicatie krijgen van wat een evenement jullie kan gaan kosten.

Uiteraard is de berekening slechts indicatief en gemaakt op inschattingen en percentages. Het werkelijke bedrag kan berekend worden nadat we een invulling hebben besproken.

Bereken bedrijfs­evenement







Zijn er extra cateringwensen?



Welke entertainment onderdelen worden ingezet?










Wat willen jullie extra door ons laten uitvoeren?






Uitleg kostenopbouw calculator

De kostenopbouw is indicatief en percentages zijn vastgesteld op ervaringen uit het verleden. Echter is elk evenement uniek en is de definitieve prijsstelling maatwerk.

Aankleding, meubilair, faciliteiten en transportkosten

  • Bij basic maar goed wordt er 5% over de totaalsom gerekend voor aankleding, 5% voor meubilair en 5% voor faciliteiten en 5% voor transportkosten.
  • Bij sfeervol met aandacht voor detail wordt er 7,5% over de totaalsom gerekend voor aankleding, 7,5% voor meubilair en 7,5% voor faciliteiten en 5% voor transportkosten
  • Bij er mag extra uitgepakt worden wordt er 10% over de totaalsom gerekend voor aankleding, 10% voor meubilair en 10% voor faciliteiten en 5% voor transportkosten

Locatiekosten

  • Eigen locatie €0
  • Externe locatie:
    • Basic maar goed €5.000
    • Sfeervol met aandacht voor detail €10.000
    • Er mag extra uitgepakt worden €25.000

Drankberekening

Aantal uren evenement x aantal bezoekers x €4 voor berekening van dranken voor volwassenen en 50% voor kinderen bij keuze voor open dag of familiedag

  • Glas bubbels bij binnenkomst €4 per bezoeker
  • Cocktailbar €6 per bezoeker + €1.000 vaste kosten
  • Barista €1 per bezoekers + €1.000 vaste kosten

Foodberekening

  • Foodtrucks
    • (Aantal bezoekers x €25) + (vaste foodtruckkosten van €750 per 150 personen) voor volwassenen en 50% voor kinderen bij keuze voor open dag of familiedag
    • (Aantal bezoekers/50) x (lengte evenement + 2 uren) x €45 voor personeelskosten chefs
  • Walking dinner
    • (Aantal bezoekers x €35) + €1.000 materiaalkosten
    • (Aantal bezoekers/50) x (lengte evenement + 2 uren) x €45 voor personeelskosten chefs
  • Sit down dinner
    • (Aantal bezoekers) x (€40 diner) x (€20 materiaalkosten)
    • (Aantal bezoekers/50) x (lengte evenement + 2 uren) x €45 voor personeelskosten chefs
    • (Aantal bezoekers/20) x (lengte evenement + 2 uren) x €40 voor personeelskosten bediening
  • Bites
    • (Aantal bezoekers x €15) + €250 materiaalkosten
    • (Aantal bezoekers/50) x (lengte evenement + 2 uren) x €45 voor personeelskosten chefs

Personeelsberekening

  • (lengte evenement + 2 uren) x (aantal bezoekers/50) x €40 voor berekening van bar- en bedienend personeel
  • (lengte evenement + 2 uren) x €60 voor berekening van kosten eventmanager

Op en afbouwkosten zijn vaste bedragen aan de hand van het uitstralingsniveau van het evenement:

  • Basic maar goed €2.500
  • Sfeervol met aandacht voor detail €4.500
  • Er mag extra uitgepakt worden €10.000

Kosten entertainment

  • DJ
    • Basic evenement €1.000
    • Sfeervol evenement €1.750
    • Extra evenement €2.500
  • Band Medium €3.500
  • Band Excellent €8.000
  • A-artiest
    • Basic evenement €3.500
    • Sfeervol evenement €7.500
    • Extra evenement €15.000
  • Standaard entertainment (photbooth, karikatuurtekenaar, goochelaar etc)
    • Basic evenement €1.500 (1 á 2 onderdelen)
    • Sfeervol evenement €3.000 (3 á 4 onderdelen)
    • Extra evenement €5.000 (5 á 6 onderdelen)
  • Extra muziekstage (bingo, karaoke, silent disco etc)
    • Basic evenement €1.500 (1 mobiele stage)
    • Sfeervol evenement €3.000 (2 mobiele stages)
    • Extra evenement €7.500 (1 á 2 volledige ingerichte stages)
  • Spellen (beerpong xxl, jeu de boules, race simulatoren etc)
    • Basic evenement €2.500 (1 onderdeel)
    • Sfeervol evenement €5.000 (2 onderdelen)
    • Extra evenement €10.000
  • Toiletentertainment €2.000
  • Kinderentertainment (schmink, mini-show, klimmuur etc)
    • Basic evenement €1.000 (1 á 2 onderdelen)
    • Sfeervol evenement €3.000 (3 á 4 onderdelen)
    • Extra evenement €7.500 (5 á 6 onderdelen)
  • Kermisattracties €10.000
  • AV
    • Basic evenement €2.500 
    • Sfeervol evenement €7.500 
    • Extra evenement €25.000 

Extra kosten

  • Uitnodigingen ontwikkeling en contentcreatie €1.000
  • Inschrijven van bezoekers €1.000
  • Ticketing en registratie €0,75 per bezoeker
  • Fotografie €1.500
  • Videografie €2.500
  • Vergunningaanvraag €1.500

Organisatiekosten

Organisatiekosten zijn 10% over het totaalbedrag minus transportkosten en personeelskosten

Start vandaag met het creëren van herinneringen

Vraag vrijblijvend een offerte aan